velika britanija

Stižu virtualne trgovine u kojima se kupuje uz pomoć smartphonea

'Tesco_Gatwick_Virtual_Store_006('
''
22.08.2012.
u 21:11

Prva virtualna trgovina u svijetu otvorena je prije pola godine u Seulu u Južnoj Koreji

Što sve mogu pametni telefoni? Dobro, možda je bolje pitati što ne mogu jer u posljednje vrijeme postali su nam najbolji saveznici i suputnici. Osim što nam uz pomoć raznih aplikacija omogućuju čitanje najnovijih vijesti, pokazuju put, daju savjete, spajaju nas s prijateljima i još štošta, uskoro bi nam mogli služiti i kao uređaji za kupnju ili, bolje rečeno, virtualna kolica za šoping.

Svjetleći panoi

Prvi korak napravio je britanski Tesco, a nesumnjivo je da bi ga vrlo brzo mogli slijediti i ostali. U zračnoj luci Gatwick, nedaleko od Londona, taj trgovački lanac postavio je virtualnu trgovinu. Namijenjena je ponajprije putnicima koji se vraćaju kući i nemaju vremena otići u kupnju u klasične prodavaonice. Tako mogu brzo razmisliti o namirnicama koje im hitno trebaju, doći do svjetlećeg panoa, odabrati ih i one će im stići na kućnu adresu. Projekt je zasad u probnoj fazi, a počeo je raditi nekoliko mjeseci nakon što je slična Tescova trgovina postavljena u podzemnoj željeznici u Seulu.

Sustav virtualnog šopinga funkcionira preko ekrana kojima klize fotografije proizvoda s ispisanim cijenama. Zasad je u ponudi oko 80 artikala, a da biste kupili jedan ili više njih, potrebno je samo prisloniti pametni telefon na bar kod smješten ispod slike svakog proizvoda te nakon kupnje upisati adresu za dostavu. Prva virtualna trgovina u Velikoj Britaniji i druga u svijetu dokaz je da se trgovački lanci nastoje prilagoditi novom vremenu kojim, barem kad je riječ o tehnologiji, dominiraju pametni mobiteli i tableti. Oni također žele odgovoriti i na evidentnu promjenu načina na koji kupujemo.

Dašak budućnosti

Mobilna prodaja najbrže je rastuća grana u trgovini koja bi do kraja godine mogla činiti 15 posto svih kupnja preko interneta. Potencijal je velik jer barem četvrtina ljudi u posljednjem je istraživanju priznala da surfa internetom dok kupuje ili čeka u redu na blagajni. Na optužbe dijela britanske javnosti da je virtualna trgovina samo kratkotrajni marketinški trik marketinški menadžer Tescoa Mandy Minichiello odgovara:

– Ne mislimo da je to smicalica, to je dašak budućnosti! Moramo se prilagoditi jer će pametni telefoni do 2016. biti u većini.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije